A hallgatók a kurzus során megtanulják mikroökonómiai szempontból és a piac szempontjából értelmezni és elemezni a vállalatot. A kurzus kiemelt feladata, hogy a tanulókkal gyakorlati feladatokon keresztül megismertesse a vállalat tevékenységi rendszerét; a marketing, az innováció, az emberi erőforrás, a tudás és információ, az értékteremtő folyamatok (termelés, logisztika, szolgáltatás) és a pénzügyek területének működését és a köztük fennálló kapcsolatokat. A kurzus elvégzésével a hallgatók képesek lesznek egy adott iparágon belüli vállalatot elemezni, és a megszerzett tudás fényében egy vállalat stratégiáját meghatározni és értékelni, valamint egy saját vállalkozási ötlet kidolgozására.
A kurzus célja, hogy a résztvevőket képessé tegye, hogy a szervezetek elemzése során felismerjék, és értelmezni tudják az alapvető szervezeti modelleket. Az elméleti alapok lefektetésénél, a szervezeti struktúrákon belül kiemelt hangsúlyt fektetünk a mátrixszervezet és projektszervezet tanulmányozására.